Audi

Lapperre: al 75 jaar marktleider

Hoewel Sonova misschien niet meteen bekend in de oren klinkt, is zijn retailmerk Lapperre wél een gevestigde waarde in de Belgische winkelstraten. Als toonaangevend gehoorexpert domineert Lapperre al 75 jaar de Belgische markt met 250 verkooppunten verspreid over het hele land. Daarmee heeft de onderneming ruim 400 medewerkers onder haar vleugels en beheert ze een vloot van 250 bedrijfswagens. Lapperre zet zich vandaag in voor een groenere toekomst, met een volledige omschakeling van zijn wagenpark naar duurzame alternatieven.

Elektrificatie en uniformisering

‘Oorspronkelijk hadden we een divers wagenpark met modellen van merken als Škoda, BMW en Volvo’, licht Geert toe. ‘Maar onder impuls van ons moederbedrijf en uit milieuoverwegingen, zijn we volop bezig met de transitie naar een 100 procent elektrisch wagenpark. Daarnaast streven we ook naar een uniforme vloot.’ In hun zoektocht naar een betrouwbare partner voor elektrische wagens klopten ze aan bij Brussels Auto Group. ‘We zijn al lange tijd klant bij Brussels Auto Group, maar die samenwerking stond op een lager pitje. Dat is nu veranderd.’

Solide en degelijke wagens

Momenteel rijdt al 10 procent van Lapperres vloot elektrisch. Met een recente bestelling van 65 elektrische auto’s bij Brussels Auto Group zal dat aandeel alleen maar groeien. ‘Onze audiologen zullen voortaan met een Volkswagen ID.3 de wegen trotseren’, vervolgt Geert. ‘Medewerkers die behoefte hebben aan meer ruimte, kunnen kiezen voor een Škoda Enyaq. Voor de salariswagens op kantoor bieden we de keuze tussen een Volkswagen ID.4 en ID.5.’

De keuze voor Volkswagen was een bewuste beslissing, benadrukt Geert. ‘Volkswagens staan bekend om hun betrouwbaarheid en aantrekkelijkheid. Audiologie is een knelpuntberoep, dus is het niet meer dan logisch om onze waardering te uiten door onze medewerkers een solide en sportieve auto aan te bieden.’

Vlotte overgang

Om de overstap naar elektrisch rijden voor hun medewerkers zo eenvoudig mogelijk te maken, voorziet Lapperre zijn medewerkers van thuislaadpalen op de plekken waar dit haalbaar is. Bovendien beschikt het hoofdkantoor in Groot-Bijgaarden over 32 laadstations. Aanvankelijk waren er ook zorgen over de actieradius van elektrische wagens, maar die werden al snel weggenomen. ‘Mensen denken vaak dat ze meer kilometers rijden dan werkelijk het geval is’, zegt Koen. ‘De Volkswagen-modellen die wij gebruiken, hebben een gemiddeld rijbereik van 400 kilometer, wat voor bijna iedereen voldoende is.’

Op 19 januari werd een eerste reeks Volkswagen ID.3’s geleverd bij Lapperre. De dag voordien werden de 33 auto’s subtiel bestickerd, waarna Brussels Auto Group ze gezamenlijk op de bedrijfssite afleverde. ‘We maakten er een speciaal moment van, inclusief een infosessie over de nieuwe wagens voor onze medewerkers’, vertelt Geert.

Intensieve samenwerking

Hoewel de samenwerking met Brussels Auto Group al 18 jaar bestaat, is deze recent intensiever geworden. ‘Vroeger hadden we slechts enkele Volkswagens en Škoda’s in onze vloot, dus was ons contact met Brussels Auto Group beperkt. Tegenwoordig werken we nauw samen met onze contactpersoon Stéphane, een betrouwbare partner op wie we altijd kunnen rekenen. Brussels Auto Group staat bekend om betrouwbaarheid en integriteit, en heeft een uitgebreid netwerk in onze regio. Wij kijken alvast uit naar een langdurige, duurzame rit samen’, besluit Geert tevreden.

Vroeger hadden we slechts enkele Volkswagens en Škoda’s in onze vloot, dus was ons contact met Brussels Auto Group beperkt. Tegenwoordig werken we nauw samen met onze contactpersoon Stéphane, een betrouwbare partner op wie we altijd kunnen rekenen. Brussels Auto Group staat bekend om betrouwbaarheid en integriteit, en heeft een uitgebreid netwerk in onze regio. Wij kijken alvast uit naar een langdurige, duurzame rit samen

Geert De Greef, Financieel Directeur