Klant in de kijker:
Krëfel vergroent zijn wagenpark met CUPRA Leon e-Hybrids
Na de partnerships van 2015 en 2019 realiseert Krëfel voor de derde keer een groot cafetariaplan in samenwerking met auto-invoerder D’Ieteren en het Fleet & Business-team van concessiehouder Jennes. Ditmaal viel de keuze op het merk CUPRA, met in totaal 98 Leon e-Hybrids.
Bijna 100 auto’s op twee dagen afleveren, da’s best een huzarenstukje: alle einde-lease-wagens moeten ingeleverd worden, de documenten van de nieuwe Leons worden ondertekend en de gebruiksmodaliteiten van de plug-inhybrides worden toegelicht. Filip Van Laethem – Fleet, Service & Contract Manager bij Krëfel – en Jill Vande Wynckel – Fleet Officer bij de elektronicagigant – leiden het hele gebeuren in goede banen. “Dit is het eerste cafetariaplan dat we samen afleveren, dus ook voor ons is het een hele onderneming”, klinkt het in koor. “Toch zijn we vooral blij dat we met de CUPRA Leon e-Hybrid een auto gevonden hebben die aan alle eisen van Krëfel én zijn werknemers voldoet.”
2200 zonnepanelen
Ook Timothy Bogaerts, Chief Value Chain Officer bij Krëfel, is opgetogen met deze volgende stap in de vergroening van het wagenpark. “Sinds 2021 bestellen we enkel nog plug-inhybrides of volledige elektrische wagens. En, sinds dit jaar zijn dat zelfs nog louter EV’s”, klinkt het. “Dit is de derde keer dat we een dergelijk groot cafetariaplan met invoerder D’Ieteren opzetten, waarbij er ditmaal 98 CUPRA Leon e-Hybrids geleverd worden. De infrastructuur op ons hoofdkantoor in Grimbergen is er ondertussen helemaal klaar voor, met 34 laadpalen die mee gevoed worden door 2.200 zonnepanelen.”
Toch zijn de CUPRA’s geen bedrijfswagens in de klassieke zin van het woord, aldus Timothy. “Deze auto’s gaan naar Krëfel shopmanagers en assistant-shopmanagers, maar het zijn geen functiewagens”, licht hij toe. “Ze kaderen in ons cash-for-car programma, waarbij werknemers een deel van hun brutoloon afstaan om voordelig met een moderne wagen te kunnen rijden. Meteen de reden waarom er zowel hatchbacks als breakversies worden afgeleverd in twee kleuren, zonder Krëfel-bestickering maar wel met een discrete nummerplaathouder van ons bedrijf.”
Belangrijk jaar
“VDFin, de financiële tak van D’Ieteren, adviseert ons samen met CUPRA-dealer Jennes over de ideale duur en de modaliteiten van het contract”, vertelt Timothy Bogaerts. “Daardoor kunnen we deze plug-ins zo voordelig mogelijk aan onze mensen aanbieden.” Dylan Troukens, Group Fleet Manager bij Jennes, kan die bevinding alleen maar onderschrijven: “Het is maar een kwestie van tijd eer CUPRA een vaste waarde wordt in de autolijsten van grote bedrijven. Bij Krëfel is dat nu al het geval, wat voor ons een extra motivatie is om hen zo goed mogelijk bij te staan. We werken al meer dan 10 jaar productief samen, waar we natuurlijk erg dankbaar voor zijn bij Jennes.”
“Het strekt ons tot eer dat Krëfel voor CUPRA gekozen heeft in dit nieuwe cafetariaplan. We zijn altijd blij als er ineens zo veel mensen ons merk ontdekken, onder een stralende zon hier in het verdeelcentrum te Kortenberg. Met deze aflevering komen er opnieuw bijna 100 CUPRA’s bij op de weg, waardoor de zichtbaarheid van onze tribe sterk toeneemt. 2023 is in dat opzicht echt een belangrijk jaar voor ons, met tal van grote afleveringen die overal goed onthaald worden. Het merk CUPRA spreekt echt tot de verbeelding en staat voor moderne, goed uitgeruste wagens met een eigen identiteit.”
Emo en ratio
Nog een plus is dat CUPRA deel uitmaakt van een merkengroep die kwaliteit en vertrouwen uitstraalt. Combineer dat met key-dealers zoals Jennes die een toegewijde fleetcel hebben en je krijgt een sterk tweespan waar steeds meer fleetklanten op intekenen. “Het succes van CUPRA is nu al opvallend en zal de komende jaren alleen maar toenemen”, concludeert Dylan Troukens als fleetspecialist. “Het dynamische en jeugdige karakter spreekt gewoon heel veel mensen aan, zeker in een bedrijfscontext die lang erg zakelijk is geweest qua autokeuze.” Of zoals Brigitte het kundig omschrijft: ”CUPRA is het perfecte huwelijk tussen emo en ratio”.