Klant in de kijker
United Consulting trekt verfrissende branding door in wagenpark
United Consulting, een consultancygroep die gespecialiseerd is in Finance, HR en Supply Chain, schafte onlangs drie exemplaren van de Volkswagen ID. Buzz aan bij Auto Natie Kontich. Met een samenwerking van 25 jaar op de teller, was het een ideale gelegenheid om een praatje te slaan met Kris Peeters, Loyalty Director bij United Consulting.
Vier bedrijven in één portefeuille
United Consulting is een 100 % Belgische consultancygroep met vier bedrijven in zijn portefeuille: JooS Consulting, PZ, Supply Change en Waterfront. De eerste drie bedrijven specialiseren zich respectievelijk in Finance, HR en Supply Chain. Waterfront bestaat uit freelancers die worden ingezet om tijdelijke of langlopende managementopdrachten uit te voeren in bedrijven. Voor United Consulting is het van cruciaal belang om klanten én medewerkers aan te trekken. Om zich over het hele land te verplaatsen, klopte de onderneming aan bij Auto Natie Group voor de aankoop van drie elektrische ID. Buzz-minibusjes.
Iconische Volkswagens als eyecatcher
Loyalty Director Kris Peeters, verantwoordelijk voor het wagenpark van United Consulting, vertelt: ‘We hebben zowel voor JooS Consulting, Supply Change als PZ een busje aangeschaft en volledig laten bestickeren in de bedrijfskleuren. United Consulting was het eerste Belgische bedrijf dat voor deze busjes koos. Oorspronkelijk waren ze bedoeld om als eyecatcher naar jobbeurzen en events te rijden, maar nu gebruiken we ze ook in het weekend. Bijvoorbeeld om naar festivals te gaan.’
Als dynamisch consultancybedrijf wil United Consulting voornamelijk jonge talenten aantrekken. Het gebruik van het iconische, bestickerde Volkswagenbusje past perfect in die strategie. Al is dat niet de enige reden voor hun keuze. ‘De ID. Buzz is de perfecte match voor ons bedrijf’, gaat Kris door. ‘Het is een ruime en comfortabele minibus, die heel geschikt is om onder meer materiaal te vervoeren naar events. Bovendien is het een volledig elektrische wagen, waardoor het voor ons ook de juiste keuze is op ecologisch vlak.’
Duitse degelijkheid: Volkswagen en Audi
Het wagenpark van United Consulting telt 750 bedrijfswagens en bestaat exclusief uit de merken Volkswagen en Audi. ‘We hebben die merken gekozen omdat ze betrouwbaar, veilig en comfortabel zijn’, vertelt Kris. ‘De auto’s maken bovendien bij elke klant een degelijke indruk. Ook elektrische wagens staan hoog op de agenda bij United Consulting. De aankoop van de drie elektrisch aangedreven minibusjes is alvast een stap in de goede richting.’
Jonge, hippe bedrijfscultuur
United Consulting is een fris en energiek bedrijf met een moderne bedrijfscultuur. Kris: ‘We vinden het belangrijk om een goede werksfeer te creëren en te investeren in onze medewerkers. Daarom organiseren we regelmatig evenementen die de groepsdynamiek versterken.’ Van sportwedstrijden tot een gezellige barbecue of de grote United ‘Quiz Me Quick’: de medewerkers kunnen er ongetwijfeld hun hart ophalen. ‘Dat zorgt voor een leuke en ontspannen werksfeer, waar iedereen zich thuis voelt.’
Al 25 jaar tevreden klant bij Auto Natie Group
United Consulting en Auto Natie Group werken al 25 jaar samen. Kris is blij met de samenwerking. ‘Auto Natie Group is een betrouwbare partner die onze behoeften begrijpt en kort op de bal speelt. Ze staan ook voor ons klaar om TCO-berekeningen te maken en nieuwe automodellen voor te stellen. Ook bij de aankoop van de elektrische Volkswagen-busjes hebben ze ons prima begeleid’, besluit hij tevreden.